Програмовий зміст: Поглибити знання дітей про бібліотеку, правила
користування нею,роботу бібліотекаря.
Збагачувати лексичний запас дітей словами: «стелаж», «формуляр», «книгосховище»;
активізувати словник дієсловами.
Виховувати інтерес до книжок, дбайливе ставлення до них, повагу до праці
бібліотекаря. Розвивати естетичні почуття під час перегляду книг.
Обладнання:демонстраційне-книжки з ілюстраціями до знайомих
казок,вірші С.Жупанина «Я-бібліотекар», В.Багірової «Полікую книжечку», загадка Г.Чубача «Книга»; роздавальний -
книжки з ілюстраціями.
Хід
заняття
(Заняття проходить у шкільній дитячій бібліотеці з участю
бібліотекаря. Вихователь звертає увагу дітей на стелажі з книжками. )
Вихователь:діти,ми сьогодні здійснимо цікаву екскурсію до
шкільної дитячої бібліотеки.
Психогімнастика:
Треба всім нам привітатись:
«Добрий день!»
Всім, хто є всміхніться:
«Добрий день!» У
долоні плесніть:
«Добрий день!»
Загадка Г.Чубача «Книга»
Всім про все вона
розкаже
І малюночки покаже.
Усіх розуму
навчить,
Хоч сама завжди
мовчить.
Вступна бесіда
-
Для чого потрібні книги?
-
Які
є книги?
-
Які
є книги у вас вдома?
-
Хто
їх вам читає?
-
Діти,ви
думали де живуть книги?
-
А
де живе дуже багато книг?
-
Що
таке бібліотека?
Розповідь
вихователя
Слово
«Бібліотека» складається з двох частин – бібліо і тека. Бібліо – означає
книга,а тека – сховище. Це означає книгосховище. Бібліотеки є в містах і селах.
Книжок у бібліотеці є дуже багато. Є вірші та казки, книги про тварин,природу
та цікаві пригоди. Є дуже корисні книги-словники,довідники та енциклопедії. Є
старовинні книги, написані дуже давно. І всі ці книги зберігаються у
бібліотеці. Їх можна прочитати в читальному залі бібліотеки а можна взяти
додому, прочитати і повернути назад.
Згадайте
свою улюблену книгу.
-
Про
кого (що) вона?
-
З
якими казками познайомили вас книги?
-
Які
оповідання ми читали?
-
Як
називається професія людини,яка працює у бібліотеці?
Читання
вірша С. Жупанина «Я- бібліотекар»
За моїм вікном ростуть
Кедри та смереки,
Гарне місце влітку тут
Для бібліотеки.
Я по лиці змайстрував
Для книжок,журналів,
Щоб читали їх усі
Діти в зелен-залі.
І тепер у ранній час
Чи в обідню спеку
Йдуть до мене читачі
У бібліотеку.
Закріплення
правил поведінки в бібліотеці
-
Що
потрібно зробити,прийшовши до бібліотеки?
-
Як
треба поводитися в бібліотеці?
-
Чому
в бібліотеці не можна голосно розмовляти?
-
Як
треба поводитися виходячи з бібліотеки?
-
Діти,зверніть
увагу на полиці з книгами. Вони називаються «стелажі».
-
Подивіться
як акуратно розставлені книги на стелажах,як вони стоять рівними рядами. В них
дуже акуратний вигляд.
Фізкультхвилинка:
Руки вгору, руки вниз
І легенько прогнись
І легенько прогнись
Покрутились,повертілись
Раз-присіли, другий-встали
Вдих глибокий – раз,два,три…
Працювати почали.
Правила
користування книгою
-
Брати
книгу чистими руками.
-
Книги
потрібно читати акуратно гортаючи сторінки,не слинити пальців.
-
Користуватися
закладками.
-
Не
читати книгу під час їжі, не малювати в ній.
-
Любити
книгу та берегти її.
Розповідь
бібліотекаря:
У кожної книги є свій номер,що складається з букв та
цифр. Це – шифр книжки. За цим шифром можна дізнатися адресу книжки:поверх і
поличку, де вона зберігається. В ящиках- каталогах зберігаються картки з
назвами та шифрами всіх книжок.
Бібліотекар заводить на кожного читача формуляр у якому записує назву книги.
Бібліотекар
знайомить дітей з своєю працею,допомагає дітям вибрати книги та розглянути їх,
а найцікавіші пропонує взяти до дитячого садка для читання їх вихователем.
Після
повернення з бібліотеки
Читання
вірша В, Багірової «Полікую книжечку»
Плаче книжка нишком-
Захворіла книжка.
Нерозумні малюки
Їй обшарпали боки
Потерпіть, будь ласка, книжко
Полікую я вас трішки –
Попідклеюю вам рани,
Хай боліти перестане
Ось обгорточка готова
Буде книжечка здорова.
Вихователь:
Щоб краще запам’ятали про все, що ми побачили і почули
пограємо в гру «Полікуй книжку».
(Діти
з допомогою вихователя підклеюють книжечки)
Підсумок
заняття
-
Де
ми сьогодні були?
-
Що
вас найбільше вразило під час екскурсії?
-
Що
цікавого ви дізналися у бібліотеці?
Вихователь:
Я сподіваюсь ,що ви будете відвідувати
бібліотеку і там для вас знайдуться найцікавіші книги.
Бінарне заняття
з розвитку зв'язного мовлення
«Опис
українського національного одягу»
Мета. Зв'язне мовлення. Вчити дітей складати
описову розповідь зв'язно та послідовно, дотримуючись структури.
Лексика. Збагачувати лексичний запас
дітей словами – назвами елементів українського національного одягу та
матеріалів з якого він виготовлений.
Граматика. Закріплювати вміння
добирати прикметники до іменників; вчити правильно утворювати та називати слова
– ознаки.
Виявляти інтерес до українського національного одягу, виховувати
патріотичні почуття.
Обладнання: демонстраційне – українське національне вбрання (одяг для хлопчика і
дівчинки), скриня, вірш Ю.Шкрумеляка «Мала україночка» та уривок вірша Ю.Шкрумеляка «Ми є діти
українські».
Хід заняття
Заняття проходить у музейній
кімнаті «Матері – триєдиної».
Дівчинка – лялька в українському національному
одязі.
Педагог звертає увагу дітей на
одяг.
Вихователь: Колись, діти, ми
приходили в цю музейну кімнату « Матері – триєдиної» на екскурсію, пригадуєте?
А ще у якому музеї ми були? (о. І.
Могильницького) А ким він був? (Священником,
відкривав школи, а ще його ім'я носить наша школа)А сьогодні ,в цій
музейній кімнаті «Матері - триєдиної»
буде проходити заняття. Тож, давайте привітаємось:
Психогімнастика:
Треба дружно привітатись
Дружно, голосно сказати:
«Добрий день!»
Вліво-вправо повернутись,
Одне одному всміхнутись,
Та гостям привітно усміхнутись.
Вихователь:Діти, а що ми з вами тут
розглядали? (Старовинні речі)
А,як ви думаєте, про що ми сьогодні будемо говорити? (Український національний одяг)
Ми вчили з вами віршика «Мала україночка», а може хтось пригадає?
Читання вірша Ю.Шкрумеляка «Мала
україночка»
Ой вдягнуся
у неділю
У вишивану сорочку,
У червону спідничину
І коралі на шнурочку.
Заплету я свої коси
І візьму віночок з
рути,
Ще волошкою
заквітчаюсь,
Хто від мене кращий
буде?
А на ноги чоботята
Червоненькі, сап'янові!
Я маленька українка,
Будьте всі мені здорові!
Вихователь:
-Про кого розповідається у вірші? (дівчинку
– україночку)
-В що одягнена дівчинка? (Вишивану
сорочку, червону спідничку, коралі.)
Діти, а де ваші батьки зберігають
свій одяг? ( У шафі)
А раніше одяг зберігали в скрині.
Зараз подивимось який одяг є у скрині, але для цього треба її відкрити.
Логопед: Діти, наша мова має бути
чистою, як чисте небо як джерельна вода.
Для цього ми будемо
правильно промовляти чистомовки:
На – на – на – у нас скриня
чарівна.
Ча – ча – ча – не знайти ключа.
Ню – ню – ню – скриню відчиню.
Ні – ні – ні – це не важко мені.
Вихователь:- Ой, дивіться,–
відкрилася скриня, зараз подивимося, який одяг є у ній.
Вихователь дістає з скрині жіночу вишиванку.
Зразок розповіді вихователя.
Це – українська жіноча сорочка. Сорочка біла, вишивана червоними та чорними
нитками. Такі сорочки називають вишиванками. Вишивка є на рукавах сорочки і
спереду. На сорочці вишиті квіти, листочки. Сорочка дуже святкова.
Описова розповідь дітей.
(Вихователь допомагає дітям
навідними запитаннями, доповнює опис)
Вихователь: А тепер разом складемо
описову розповідь: Що це? (укр. жіноча сорочка). Вона яка? ( біла, вишивана). Як
їх називають? (вишиванками).Що вишите на сорочці? ( квіти та листочки).
Логопед:Діти, ви складали розповідь, а
зараз пограємо у гру; нашим завданням буде дібрати слова-ознаки.
Дидактична гра «З чого наше
вбрання»
Мета: утворення та називання слів –
ознак.
Сорочка з льону – лляна сорочка;
спідничка із шерсті – шерстяна спідничка;
стрічки з атласу – атласні стрічки;
намисто з корал – коралове намисто;
чобітки із сап'яну – сап'янові чобітки;
шапка з вівці – овеча шапка;
шаровари з шовку – шовкові шаровари.
Вихователь: Діти! Прийшов час
відпочинку, ми проведемо фізкультхвилинку.
Фізкультхвилинка:
Лі – лі – лі! Лі – лі – лі!
Українці ми малі
Працювали, потомились.
Відпочити захотілось.
Руки вгору піднесли
Трохи ними потрясли.
Нахилились вліво – вправо,
Та цього іще замало.
Руки вгору, руки вниз,
Раз – присіли, піднялись.
Головою похитали
Й працювати знов почали.
Логопед:Щоб краще запам'ятати про все, що
ми почули, пограємо в гру:
Дидактична гра «Українське національне вбрання»
Мета: добір прикметників до іменника.
Матеріал: українське національне
вбрання.
Правила гри: Діти розглядають,
досліджують на дотик елементи українського національного костюма та дають їм
словесну характеристику.
Наприклад , українська сорочка яка? (вишивана, лляна, біла, красива…..);
український віночок який? ( гарний, різнокольоровий………………...);
українські шаровари які? (червоні, широкі………………………………);
український пояс який? (чоловічий, широкий, козацький…………………….)
Вихователь пропонує дітям одягнути макет дівчинки і хлопчика(
Діти,давайте поділимось на дві команди і одягнемо макети хлопчика та дівчинки)
Діти з вихователем повторюють текст вірша: Підсумок заняття
Вихователь: На підсумок,завчимо
уривок із вірша:
Читання уривку вірша ю.
Шкрумеляка «Ми є діти українські»
Ми є діти українські,
Хлопці та дівчата,
Рідний край наш – Україна,
Красна та багата.
Немає коментарів:
Дописати коментар